fallback

Мрачната статистика на опустошената туристическа индустрия

Данните показват тежката кома, в която авиационната индустрия се намира на фона на продължаващите здравни и икономически сътресения

18:24 | 17.04.20 г. 3
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Опустошенията, които коронавирусът причини по света, трудно биха могли да бъдат количествено определени. Наред с броя на хората, изгубили своя живот заради заразата, глобалната икономика се изправя пред изпитание, докато цели индустрии се разпадат. Туризмът понесе един от най-тежките удари, като здравната криза засегна поминъка на милиони хора. Докато се изчислява корпоративната „касапница“, някои цифри се открояват и показват колко дълбока е кризата в тази индустрия, пише Wall Street Journal.

6

Необходими са цели шест години на авиокомпаниите, за да се възстановят от терористичните атаки от 11 септември 2001 г., но щетите, причинени от разпространението на COVID-19, са значително по-големи от онези и съответно ще трябва повече време на индустрията, за да си стъпи отново на краката.

След 11 септември беше ясно какви поправки трябва да се направят – заключени и подсилени врати на пилотската кабина, засилена проверка на летищата, проверка на потенциално опасни пътници. В момента обаче все още не е ясно какви мерки трябва да се въведат след здравната криза, която продължава да тресе света.

Всички ли ще носим маски в самолетите? Ще трябва ли средните седалки да остават празни, както е сега, за да се осигури известно разстояние? Ще имат ли нужда пътниците от здравни карти, доказващи, че имат антитела срещу патогена или са получили ваксина, която все още не съществува?

Най-големият въпрос от всички е кога доверието ще се върне в небето, към летищата, влаковете, автобусите, хотелите и дори към круизните кораби. След терористичните атаки мина доста време: три години преди възстановяването на капацитета на авиокомпаниите. Индустрията реализира кумулативни нетни загуби в периода между 2001 и 2005 г. в размер на 60,6 млрд. долара.

95%

Толкова е понижението по отношение на пътникопотока през летищата в Ню Йорк през последните дни спрямо същия период преди година, според летищните власти в Ню Йорк и Ню Джърси.

Излитанията и кацанията намаляват с 80% до 85%, посочва Рик Котън, изпълнителен директор на летищната администрация в САЩ.

Едно добро число: товарният трафик на летищата „Кенеди“ и „Нюарк“ не е намалял съществено и през последната седмица на март всъщност е нараснал с между 5% и 6%. Все по-често обаче товарите са медицински консумативи, подчертава Котън.

-73%

С толкова намалява капацитетът на полетите на авиокомпаниите в световен мащаб към 8 април, измерено по формулата изминати мили-седалки, според данните от графика на OAG, анализирани от PlaneStats. Капацитетът на авиокомпаниите в Северна Америка е спаднал със 72%; този в Европа - с 84%, а в Азия - с 61%.

През май се очаква да има още по-малко полети, като само United съобщи, че за следващия месец е изтеглила 78% от вътрешните си полети и 89% от международните пътувания от разписанията.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:52 | 14.09.22 г.
fallback